fbpx

ОЛЕКСАНДР СОЛОВЕЙ

Бізнес про Бізнес

Ми запитали підприємців, яку модель бізнесу вони визначили для себе в умовах карантину

ОЛЕКСАНДР СОЛОВЕЙ

Співзасновник онлайн-сервісу обліку фінансів малого і середнього бізнесу Finmap.

Finmap – онлайн-сервіс для фінансового обліку малого і середнього бізнесу. За 2 роки існування допомогли більше ніж 1000 компаній з 12 країн позбутися хаосу у фінансах та знайти нові точки зростання. Крім сервісу, для тих, хто хоче вивільнити ще більше часу для розвитку компанії, надаємо послугу фінанси під ключ – ведення управлінського обліку фінансовим фахівцем компанії Finmap.

Підприємець говорить

Finmap – інструмент був створений, щоб дати можливість підприємцям бачити стан свого бізнесу без MBA з фінансів та інвестування часу у вивчення складних систем типу 1C. Усього 3 кнопки – дохід, витрати та переказ, і аналітика у 3 кліки як на долоні: скільки компанія заробила, які проекти та напрями більш вигідні, звіт про рух коштів, дебіторську та кредиторську заборгованість активів і пасивів компанії.

Олександр Соловей, співзасновник онлайн-сервісу, як підприємець, який в бізнесі понад 11 років та запрошений спікер на бізнес-конференціях Лабораторії онлайн-бізнесу; Вільної школи підприємництва, Startup Ukraine, LABA, поділився своїми думками щодо впливу карантину на МСБ.

1. Що і як змінилось у вашій роботі під час карантину? (команда, постачальники, клієнти тощо)

У цілому, з урахуванням того, що ми працюємо віддалено вже більше пів року, всередині компанії нічого не змінилося, і нам не довелося адаптуватися до нових правил гри.
Якщо говорити про ефект кризи, то на початку карантину рекламні пропозиції, які працювали стабільно добре, перестали давати результат. У людей актуалізувалися абсолютно нові проблеми. Відповідно, ті посилання, які раніше працювали в рекламі, перестали бути ефективними. Щоб розв’язувати цю проблему, ми мобілізувалися і перші півтора тижня генерували нові креативи, що в результаті дало нам результат залучення нових клієнтів.
Ті ж клієнти, з якими ми були в процесі роботи, відразу поставили наше потенційне співробітництво на стоп. З іншого боку, водночас з’явилися нові клієнти, у яких під час кризи справи пішли вгору. Таким чином коштом балансу клієнтів у природі ми не відчули кардинальних змін.

2. Які нові рішення та/або сервіси для роботи ви використовуєте під час карантину? (процедури, нововведення)

Як я вказав раніше, для нас практично нічого не змінилося в підході до роботи й операційних процесах з введенням карантину. Оскільки ми — IT-компанія, у нас досить типовий набір інструментів, але він може бути застосований не тільки в нашому типі бізнесу.
Основний спосіб спілкування всередині команди — це Slack. Він зручний, тому що в ньому є різні канали, але мені особисто як керівнику дуже важлива оперативність, тому з ключовими напрямами я спілкуюся через Telegram, тому що туди можна записати голосове повідомлення на льоту або швидко відповісти.
Управління клієнтами відбувається в CRM-системі Pipedrive, управління розробкою ми ведемо в Trello, дзвінки – в ZOOM, спілкування з клієнтами — в Intercom — системі, яка вбудована в наш продукт.

Єдине, чого торкнулися зміни, — це маркетингові активності. Як я вже казав вище, ті рекламні посилання й інструменти, які ми використовували, вже виявилися не такими ефективними. Ми визначили, що нашу аудиторію потрібно “гріти” сильніше перед покупкою, замінили креативи та розробили марафон в Telegram, в рамках якого наші клієнти знайомляться з нашим продуктом та отримують знання на тему фінансової грамотності.

3. Що стало би у допомозі вашому бізнесу зараз?

Якщо ми говоримо про зовнішнє сприяння, то просування українських продуктів з різних напрямків, тобто не тільки офлайн продуктів, але і онлайн, серед людей в національному масштабі дуже б посилило український малий і середній бізнес.

4. Яку пораду (поради) ви можете дати іншим підприємцям

Важливо не забувати те, що у клієнтів змінюються болі та потреби в залежності від зовнішніх обставин. Потрібно вміти їх уважно слухати і чути, і на підставі того, що говорять ваші клієнти та ринок, швидко приймати рішення про трансформацію свого бізнесу, продукту або послуги.
Те, що часто застосовують, але чого точно робити не варто — це демпінгувати — з двох причин:
1) ви розмиваєте ринок;
2) ви заробляєте тільки в разі високої маржі (а в умовах низької ціни малоймовірно, що вона висока, можливо, тільки коштом обсягів).

Сподобалась сторінка? Поділіться важливим з Друзями:

Поділитися на facebook
Поділитися на twitter
Поділитися на linkedin
Поділитися на telegram
Поділитися на whatsapp
Поділитися на email

Наразі інформаційний портал працює в тестовому режимі.