fbpx

Ефективні методи мотивації співробітників

Дата і час публікації
09.09.2019 18:50

Ви хотіли б бачити своїх співробітників у кращому вигляді, але на даний момент іскра, здається, згасла? Діяльність є, але все якось рівно, безініціативно і неохайно… Що відбувається? Погана новина: вашій команді не вистачає мотивації. Хороша новина: це проблема, яка повністю вирішується.

Експерти hh.ua | grc підготували поради, які допоможуть мотивувати персонал і підвищити його ефективність до оптимального рівня.

Визнання

Визнання допомагає створити емоційний зв’язок між роботодавцем і працівником. Саме визнання задовольняє наші основні потреби в повазі і приналежності до групи. Якщо співробітник приділяв багато часу роботі над проектом або старався з усіх сил допомогти колезі, не соромтеся хвалити його. Ви можете відзначити внесок співробітника на загальних зборах, відправити слова вдячності в електронному листі або подякувати особисто.

Зосередьтеся на внутрішніх (НЕ зовнішніх) винагородах

Звісно, гроші важливі – ми всі повинні їсти і платити за квартиру. Але давно доведено, що гроші – це не найголовніше, вони не впливають на нашу повсякденну задоволеність і, отже, не є хорошим мотиватором. І тут у гру вступає внутрішня мотивація – те, у що вірить людина, її цілі, цінності, відносини. Тому дуже важливо створювати цінності, які виражають суть того, чому ваша компанія існує. Кому служить ваш бізнес? Які проблеми ви вирішуєте? Які норми і поведінка визначають підхід вашої команди?

Запропонуйте гнучке планування

Технології змінили методи роботи компаній, а також змінили спосіб і місце діяльності. Гнучкість є одним із найважливіших факторів, коли йдеться про пошук роботи. Так що, будь то можливість працювати вдома або гнучкий графік, пропонуйте різні варіанти планування. Якщо ви хочете, щоб вас розглядали як прогресивного роботодавця, до вас приходили і не йшли першокласні фахівці, заохочуйте їхнє почуття власного комфорту. Вільний або гнучкий графік іноді набагато ефективніше «від дзвінка до дзвінка».

Дайте вашій команді більше повітря

Люди цінують автономію. Відсутність тотального контролю й агентства – вірний спосіб торпедувати мотивацію вашої команди. Надання автономії також демонструє, що ви довіряєте своїй команді. А це має велике значення для формування емоційного зв’язку між роботодавцем і командою. Але, незважаючи на ці переваги, автономія не є нормою для більшості компаній. Менеджери побоюються, що надання свободи дій створить слабке середовище, і співробітники використовуватимуть робочий час у своїх інтересах. Однак здатність контролювати свій час може бути такою ж мотивувальною, як і задоволення від завершення проекту. Якщо ви зосередитеся на результатах, а не на правилах, ви будете здивовані, наскільки більш залученими стануть співробітники.

Створіть вражаюче робоче середовище

Мотивація і настрій ідуть рука об руку. Це тому, що настрій впливає на внутрішню енергію, здатність концентруватися і сприймати. Тому має сенс інвестувати в робоче середовище, де люди дійсно хочуть проводити час. Ось чому так багато офісів починають нагадувати домівки, і чому кухня стає центром офісного життя. Наявність естетично приємного, добре освітленого, функціонального і веселого простору робить роботу набагато приємніше. А якщо ще й зробити свої власні унікальні меблі або забрендувати інтер’єр… Мотивація вже зростає.

Чемпіонат

Акцент тут на дружелюбність. Конкуренція може бути відмінним мотиватором, але якщо дозволити їй вийти з-під контролю, моральний стан і командна робота погіршаться. Якщо ви вирішите залучити свою команду в якесь змагання, переконайтеся, що воно залишається у сфері веселощів і не переходить у «різанину». Завдання полягає не в тому, щоб примусити ваших кращих співробітників працювати ще краще, а в тому, щоб навчити їх підтягувати до себе всіх навколо.

Ввести новизну

Коли ваша команда не може знайти мотивацію для виконання навіть простих, знайомих завдань, додавання додаткової роботи на виконання нового проекту, ймовірно, є останньою стратегією, яку ви б розглянули. Однак «перемикання передач» може стати хорошим рішенням.

Наш мозок так влаштований, що йому дійсно подобаються зміни. Коли ми даємо йому нове завдання або проблему, він радо приймає виклик. Мозок сприймає зміни як довгоочікувану перерву.

Тому дайте своїй команді новий проект – складний, який повністю відрізняється від роботи, що застаріла. На той час, коли новий проект буде завершено, старий може повернутися в стан «новизни», і співробітники зможуть із задоволенням в нього зануритися.

Практика прозорості

Відсутність прозорості може підірвати довіру. Крім того, якщо ви залишите своїх співробітників у невіданні, вони, швидше за все, будуть думати про гірше. Тому періодично діліться всіма важливими бізнес-показниками з усією командою. Це допомагає нагадати всім про спільні цілі й визначити, що нам потрібно зробити, аби досягти їх вчасно.

Певні цифри – наприклад, доходи або збитки – мають залишатися в стінах компанії, але це не причина тримати їх у таємниці від вашої власної команди. Не піддавайтеся бажанню прикрашати. Компанія отримає більше користі від реалістичної оцінки, ніж від вигаданої. Крім того, співробітники незабаром відчують всі зміни на собі, це неминуче. І буде, м’яко кажучи, дивно, якщо ваші слова і реальний стан справ компанії протилежні.

Святкуйте перемоги

Подяка і визнання – це добре, але не забудьте скористатися моментом, щоб відсвяткувати успіх. Ніщо так не надихає людей, як довгоочікуване досягнення мети. Командний обід, п’ятничний «щасливий час» або навіть кава-брейк можуть ознаменувати добре виконану роботу. Зустрічі з керівництвом і колегами з хорошого приводу приносять радість і, безперечно, мотивують.

Запитайте колег, чого вони хочуть

Замість того, щоб намагатися вгадати, що для співробітників важливіше, просто поговоріть з ними і з’ясуйте, що вони цінують. Або зробіть це за допомогою анкет, анонімно: щоби без ярликів. Виконання несподіваних прохань може бути кращим, що ви можете зробити для своїх співробітників і вашої компанії.

 

hh.ua | grc  входить до складу найбільшого об’єднання рекрутингових проектів із восьми країн Європи та Азії з найширшою базою резюме — більше 25 млн.

З допомогою hh.ua | grc  більше 74 000 компаній шукають спеціалістів по 28 напрямках. До їхніх послуг пропонується понад 1 200 000 професійно складених резюме, які пройшли ручну модерацію HR-спеціалістів hh.ua | grc.

Основу пошукацької аудиторії сайту складають висококваліфіковані спеціалісти різного профілю. На сьогодні hh.ua | grc  володіє найчисленнішою аудиторією кандидатів ТОП-рівня та спеціалістів «західного взірця».

Усі проекти hh.ua | grc  розміщені на єдиній онлайн-платформі. Робота з нами — це можливість публікувати вакансій та переглядати резюме у всіх країнах присутності grc.ua з одного вікна.

На ринку міжнародного інтернет-рекрутменту grc.ua Україна відомий не тільки роботою кадрового порталу, але й реалізацією багатьох успішних проектів. З 2006 року розгорнулась дослідницька діяльність компанії, спрямована на глибинний аналіз поточних тенденцій ринку праці й прогнозування його розвитку. У той же час була заснована міжнародна «Премія HR-бренд» — єдиний професійний конкурс в області побудови репутації роботодавця.

 

Hh.ua | grc  – більше ніж job-портал!

Наразі інформаційний портал працює в тестовому режимі.